Pomoc

 

1. Pomoc

Jak uzyskać pomoc dla Waszych programów?
Wsparcie użytkowników jest dla nas bardzo ważne. Dlatego udostępniamy aż klika różnych opcji, z których możesz skorzystać żeby uzyskać pomoc lub odpowiedź na pytania.
  1. FAQ na naszej stronie: https://www.fxware.pl/faq/
  2. Formularz zgłaszania problemów: https://www.fxware.pl/pl/zglos-problem/
  3. grupa na Telegramie: https://t.me/fxwaresoft
  4. Facebook messenger: https://m.me/fxwarepl
Pisząc do nas postaraj się podać jak najwięcej szczegółów, żeby przyspieszyć uzyskanie odpowiedzi. Jeśli chcesz zgłosić konkretny problem z oprogramowaniem to tutaj znajdziesz opis jak to zrobić: Mam problem z waszym programem. Jak i gdzie go zgłosić?
Zgłaszanie problemów

Formularz zgłoszenia problemu znajdziesz na stronie Zgłoś problem

2. Licencja

Czy licencję na numer rachunku można przenieść na inny numer?

Nie, licencja jest na stałe przypisana do danego numeru rachunku i po jej wystawieniu nie można go już zmienić. Jeśli potrzebujesz licencji na dodatkowy numer rachunku to możesz rozszerzyć licencję do wersji na nazwisko. Rozszerzenia możesz dokonać kupując aktualizację dla swojego produktu w naszym sklepie. Przejdź do sklepu.

Czy mogę korzystać z licencji na rachunkach trial / challenge w FTMO?

Jeśli masz licencję na nazwisko to w FTMO nie będziesz miał możliwości jej użyć. FTMO oznacza wszystkie rachunki standardową nazwą i nie ma jak rozróżnić, kto jest ich użytkownikiem. Do rachunków typu TRIAL klucze do pobrania znajdziesz na stronie Aktualizacje | Wersje demo. Dla rachunków CHALLENGE / FUNDED możesz kupić pakiet 5 licencji na numer rachunku i dopisywać kolejne numery w miarę swoich postępów w FTMO.

Jak działa licencja na nazwisko?

Oprogramowanie będzie działać na każdym rachunku realnym, otwartym na nazwisko podane przy zakupie licencji. Nie ma ograniczeń na liczbę rachunków ani brokerów. Nie musisz się martwić jeśli masz różne warianty nazwiska wpisane u różnych brokerów. Wielkie / małe litery, kolejność imię / nazwisko, środkowe imię, polskie znaki – żadna z tych rzeczy nie stanowi problemu – mechanizm licencyjny obsłuży wszystkie warianty.

Masz problem z kluczem licencyjnym?

Jak działa licencja na numer rachunku?

Oprogramowanie będzie działać wyłącznie na jednym konkretnym numerze rachunku podanym przy zakupie.

Masz problem z kluczem licencyjnym?

3. Rozwiązywanie problemów

Jak zapisać do plików ustawienia FX Harvest PRO?

Ustawienia FX Harvest PRO są przechowywane w 2 miejscach.

  1. Ustawienia startowe programu
    1. otwórz ustawienia – klawisz F7
    2. przejdź do zakładki „Wpisz parametry”
    3. wybierz „Zapisz” w prawym dolnym narożniku
    4. zostanie zapisany plik z rozszerzeniem .set – domyślnie w katalogu MQL4\Presets w Folderze Danych
  2. Ustawienia bieżące
    1. otwórz panel ustawień – zaznacz pole wyboru przy literze „S”
    2. wprowadź nazwę pliku ustawień
    3. kliknij „ZAPISZ”
    4. zostanie zapisany plik o podanej nazwie z rozszerzeniem .txt w katalogu MQL4\Files\FXH_Settings w Folderze Danych
Jak zapisać do pliku ustawienia wskaźnika?

Ustawienia wskaźnika możesz zapisać do pliku. W tym celu wykonaj następujące kroki:

  1. otwórz listę wskaźników – CTRL + I
  2. dwukrotnie kliknij na nazwę wskaźnika
  3. przejdź do zakładki „Wpisz parametry”
  4. wybierz „Zapisz” w prawym dolnym narożniku
  5. zostanie zapisany plik z rozszerzeniem .set – domyślnie w katalogu MQL4\Presets dla MT4 lub MQL5\Presets dla MT5 w Folderze Danych
Mam licencję a programy mimo to uruchamiają się w wersjach demo

Mogą być dwie przyczyny takiego zachowania. Uruchamiasz programy na koncie demo oraz

  1. demo nie jest otwarte na imię i nazwisko z licencji  – rozwiązanie: otwórz konto demo na dane (imię i nazwisko z licencji)
  2. demo jest już otwarte na właściwe dane ale klucz licencyjny nie został wgrany do właściwego katalogu – rozwiązanie tutaj: Mam problem z kluczem licencyjnym. Co zrobić?
Mam licencję ale dostaję komunikat „Demo wygasło”

Taki komunikat pojawia się przy handlu na koncie demo jeśli konto nie było otwarte na imię i nazwisko z licencji. Możliwe rozwiązania:

  1. pobrać nową wersję programu z wydłużonym terminem demo ze strony Aktualizacje | Wersje demo
  2. otworzyć konto demo na dane (imię i nazwisko) z licencji
Mam problem z kluczem licencyjnym. Co zrobić?

Jeśli uruchamiasz program w trybie demo, upewnij się, że jesteś zalogowany do rachunku DEMO. Programów bez klucza licencyjnego nie można uruchomić na rachunkach REAL, pokaże się błąd licencji.

Jeżeli zakupiłeś licencję a program zgłasza problem z kluczem licencyjnym to wykonaj następujące kroki:

  1. sprawdź, czy klucz załączony w paczce z oprogramowaniem jest umieszczony w Folderze Danych w podanym podkatalogu a jeśli nie to wgraj go i spróbuj ponownie uruchomić program:
    1. dla MT4 – MQL4\Files
    2. dla MT5 – MQL5\Files
    3. dla programu Trading Simulator (Tester Strategii) – Tester\Files
  2. jeśli po wykonaniu czynności z pkt. 1 nadal program zgłasza problem z kluczem sprawdź czy:
    1. w przypadku licencji na numer rachunku sprawdź, czy uruchamiasz program będąc zalogowanym do brokera na numerze rachunku, który podałeś do licencji
    2. w przypadku licencji na nazwisko sprawdź, czy uruchamiasz program będąc zalogowanym do brokera na rachunku, przy którym podane jest imię i nazwisko, które podałeś do licencji (dotyczy zarówno kont real jak i demo)
    3. w przypadku Trading Simulator (Tester Strategii) sprawdź czy jesteś zalogowany na koncie REAL, Simulator w wersji licencjonowanej nie działa na kontach demo
  3. jeśli po wykonaniu czynności z pkt. 2 nadal program zgłasza problem z kluczem sprawdź wpisy o licencji w logu i upewnij się, że posiadasz prawidłowy klucz i jest zgodność z danymi rachunku
  4. jeśli wykonałeś wszystkie powyższe czynności i nadal masz kłopot z  kluczem napisz do nas e-mail lub przez messenger załączając plik log
Mam problem z Waszym programem. Jak i gdzie go zgłosić?

Do programów dołączamy szczegółowe instrukcje instalacji i obsługi. Zanim zgłosisz problem upewnij się, że zapoznałeś się z instrukcją i wykonałeś wszystkie kroki instalacji. Najczęściej pojawiające się pytania dotyczą:

Jeśli zapoznałeś się naszym FAQ i instrukcją do programu i nie jesteś w stanie samodzielnie znaleźć odpowiedzi / rozwiązać problemu to zgłoś go do nas. Opisz czego dotyczy problem – staraj się podać nam informacje, dzięki którym będziemy mogli szybko Ci pomóc. Nie zdziw się, jeśli na zdawkowe zgłoszenie typu „nie działa mi” odpowiemy równie zdawkowo „a u nas działa” 😉 Do zgłoszenia załącz:

  1. zrzut ekranu z opisywaną sytuacją (możesz użyć dostarczonego z Windows narzędzia Wycinek i Szkic – uruchamia je równoczesne naciśnięcie 3 klawiszy – „Windows Logo” + Shift + S)
  2. pliki log – informację o jakie pliki chodzi znajdziesz tutaj
  3. pliki używanych przez Ciebie ustawień programu – informację o jakie pliki chodzi znajdziesz tutaj dla FX Harvest PRO i tutaj dla wskaźników
  4. jeśli błąd dotyczy transakcji wyciąg z historii rachunku z okresu, w którym wystąpił problem (po kliknięciu prawym klawiszem myszy w zakładce Historia należy wybrać zakres dat a następnie ponownie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać opcję „Zapisz szczegółowy raport” (MT4) lub „Raport -> HTML” (MT5)
  5. wszelkie inne przydatne informacje

Całość wyślij za pomocą formularza ze strony Zgłoś problem.

Postaramy się odpowiedzieć w ciągu 2 dni roboczych.

4. Wolumen skumulowany

Wolumen skumulowany nie pojawia się na wykresie

Dotyczy wersji 4.x – w wersji 5 problem już nie występuje.
Jeśli wskaźnik Wolumen skumulowany został dodany na wykres ale dane nie pojawiają się w okienku sprawdź, czy rynek na danym instrumencie jest w tej chwili otwarty. Jeśli nie (np. w weekend lub w nocy) to zaczekaj do otwarcia rynku lub pobierz i uruchom program MT4Ticker. Link do programu MT4Ticker znajdziesz na naszej stronie Przydatne programy.

Zakres widocznych danych jest ograniczony

Ze względów wydajnościowych domyślna liczba widocznych słupków jest ograniczona do 1000 ostatnich świec. Jeśli chcesz żeby były widoczne również starsze dane zwiększ wartość parametru Maksymalna liczba świec na większą od 1000. Parametr ten znajdziesz w okienku ustawień wskaźnika – wciśnij CTRL+I i kliknij 2x na nazwie wskaźnika żeby wejść do ustawień.

5. Przydatne informacje o Metatrader

Co to jest Folder Danych i gdzie go szukać?

Folder Danych to katalog, w którym Metatrader przechowuje całą konfigurację, dane i dodatkowe programy. Folder danych łatwo odnaleźć, wystarczy z menu Metatrader wybrać opcję Plik -> Otwórz Folder Danych.

Co to jest log MT4/MT5 i jak do niego zajrzeć?

Metatrader zapisuje informacje o tym jak sam działa oraz jak działają uruchamiane w nim programy w tzw. logach. Jeśli masz problem z jakimś programem szukanie przyczyny najlepiej zacząć od sprawdzenia, jakie wpisy pojawiły się logu. Logi można podejrzeć:

  • dla MT4 – zakładki Strategie oraz Dziennik w oknie Terminal – domyślnie położone na samym dole okna MT4
  • dla MT5 – zakładki Eksperci oraz Dziennik w oknie Terminal – domyślnie położone na samym dole okna MT5
  • dla programu Trading Simulator (Tester Strategii) – zakładka Dziennik w oknie Tester

Dla działania programów istotniejsze są informacje zapisywane w logach Strategie / Eksperci. Logi są również zapisywane w plikach na dysku o czym mowa w tym wpisie.

Gdzie znaleźć plik log na dysku?

Metatrader zapisuje pliki log na dysku w Folderze Danych następujących katalogach:

    1. dla MT4
      • log Strategie w katalogu \MQL4\Logs\
      • log Dziennik w katalogu \Logs\
      • log Dziennik testera strategii w katalogu \Tester\Logs (dla programu Trading Simulator – Tester Strategii)
    2. dla MT5
      • log Eksperci w katalogu \MQL5\Logs\
      • log Dziennik w katalogu \Logs\

Każdego dnia powstaje nowy plik log – nazwa pliku wskazuje, z którego jest dnia np. 20200902.log. WAŻNE – aby skopiować plik log należy najpierw zamknąć Metatrader co spowoduje zapisanie wszystkich informacji na dysku. Warto sobie wcześniej przez zamknięciem otworzyć Folder Danych żeby łatwo odszukać plik.