FAQ

Licencja

Czy licencję na numer rachunku można przenieść na inny numer?
Nie, licencja jest na stałe przypisana do danego numeru rachunku i po jej wystawieniu nie można go już zmienić. Jeśli potrzebujesz licencji na dodatkowy numer rachunku to możesz rozszerzyć licencję do wersji na nazwisko. Rozszerzenia możesz dokonać kupując aktualizację dla swojego produktu w naszym sklepie. Przejdź do sklepu.
Czy mogę korzystać z licencji na rachunkach trial / challenge w FTMO?

Jeśli masz licencję na nazwisko to w FTMO nie będziesz miał możliwości jej użyć. FTMO oznacza wszystkie rachunki standardową nazwą i nie ma jak rozróżnić, kto jest ich użytkownikiem. Możesz kupić licencję na pojedynczy numer rachunku jeśli będzie on stały, czyli w momencie kiedy przejdziesz fazę eliminacji w FTMO i będziesz miał u nich rachunek “funded”.

Jak działa licencja na nazwisko?

Oprogramowanie będzie działać na każdym rachunku realnym, otwartym na nazwisko podane przy zakupie licencji. Nie ma ograniczeń na liczbę rachunków ani brokerów. Nie musisz się martwić jeśli masz różne warianty nazwiska wpisane u różnych brokerów. Wielkie / małe litery, kolejność imię / nazwisko, środkowe imię, polskie znaki – żadna z tych rzeczy nie stanowi problemu – mechanizm licencyjny obsłuży wszystkie warianty.

Masz problem z kluczem licencyjnym?

Jak działa licencja na numer rachunku?

Oprogramowanie będzie działać wyłącznie na jednym konkretnym numerze rachunku podanym przy zakupie.

Masz problem z kluczem licencyjnym?

Przydatne informacje o Metatrader

Co to jest Folder Danych i gdzie go szukać?

Folder Danych to katalog, w którym Metatrader przechowuje całą konfigurację, dane i dodatkowe programy. Folder danych łatwo odnaleźć, wystarczy z menu Metatrader wybrać opcję Plik -> Otwórz Folder Danych.

Co to jest log MT4/MT5 i jak do niego zajrzeć?

Metatrader zapisuje informacje o tym jak sam działa oraz jak działają uruchamiane w nim programy w tzw. logach. Jeśli masz problem z jakimś programem szukanie przyczyny najlepiej zacząć od sprawdzenia, jakie wpisy pojawiły się logu. Logi można podejrzeć:

  • dla MT4 – zakładki Strategie oraz Dziennik w oknie Terminal – domyślnie położone na samym dole okna MT4
  • dla MT5 – zakładki Eksperci oraz Dziennik w oknie Terminal – domyślnie położone na samym dole okna MT5
  • dla programu Tester Strategii Forex & CFD – zakładka Dziennik w oknie Tester
Gdzie znaleźć plik log na dysku?

Metatrader zapisuje pliki log na dysku w Folderze Danych następujących katalogach:

    1. dla MT4 – \MQL4\Logs\ (Strategie) oraz \Logs\ (Dziennik)
    2. dla MT5 – \MQL5\Logs\ oraz \Logs\ (Dziennik)
    3. dla programu Forex Strategy Tester – Tester\Logs

Każdego dnia powstaje nowy plik log – nazwa pliku wskazuje, z którego jest dnia np. 20200902.log. WAŻNE – aby skopiować plik log należy najpierw zamknąć Metatrader co spowoduje zapisanie wszystkich informacji na dysku. Warto sobie wcześniej przez zamknięciem otworzyć Folder Danych żeby łatwo odszukać plik.

Rozwiązywanie problemów

Jak zapisać do plików ustawienia FX Harvest PRO?

Ustawienia FX Harvest PRO są przechowywane w 2 miejscach.

  1. Ustawienia startowe programu
    1. otwórz ustawienia – klawisz F7
    2. przejdź do zakładki “Wpisz parametry”
    3. wybierz “Zapisz” w prawym dolnym narożniku
    4. zostanie zapisany plik z rozszerzeniem .set – domyślnie w katalogu MQL4\Presets w Folderze Danych
  2. Ustawienia bieżące
    1. otwórz panel ustawień – zaznacz pole wyboru przy literze “S”
    2. wprowadź nazwę pliku ustawień
    3. kliknij “ZAPISZ”
    4. zostanie zapisany plik o podanej nazwie z rozszerzeniem .txt w katalogu MQL4\Files\FXH_Settings w Folderze Danych
Mam problem z kluczem licencyjnym. Co zrobić?

Jeżeli zakupiłeś licencję a program zgłasza problem z kluczem licencyjnym to wykonaj następujące kroki:

  1. sprawdź, czy klucz załączony w paczce z oprogramowaniem jest umieszczony w Folderze Danych w podanym podkatalogu a jeśli nie to wgraj go i spróbuj ponownie uruchomić program:
    1. dla MT4 – MQL4\Files
    2. dla MT5 – MQL5\Files
    3. dla programu Forex Strategy Tester – Tester\Files
  2. jeśli po wykonaniu czynności z pkt. 1 nadal program zgłasza problem z kluczem sprawdź czy:
    1. w przypadku licencji na numer rachunku sprawdź, czy uruchamiasz program będąc zalogowanym do brokera na numerze rachunku, który podałeś do licencji
    2. w przypadku licencji na nazwisko sprawdź, czy uruchamiasz program będąc zalogowanym do brokera na rachunku, przy którym podane jest imię i nazwisko, które podałeś do licencji (dotyczy zarówno kont real jak i demo)
  3. jeśli po wykonaniu czynności z pkt. 2 nadal program zgłasza problem z kluczem sprawdź wpisy o licencji w logu i upewnij się, że posiadasz prawidłowy klucz i jest zgodność z danymi rachunku
  4. jeśli wykonałeś wszystkie powyższe czynności i nadal masz kłopot z  kluczem napisz do nas e-mail lub przez messenger załączając plik log
Mam problem z Waszym programem. Jak i gdzie go zgłosić?

Do programów dołączamy szczegółowe instrukcje instalacji i obsługi. Zanim zgłosisz problem upewnij się, że zapoznałeś się z instrukcją i wykonałeś wszystkie kroki instalacji. Najczęściej pojawiające się pytania dotyczą:

Jeśli zapoznałeś się naszym FAQ i instrukcją do programu i nie jesteś w stanie samodzielnie znaleźć odpowiedzi / rozwiązać problemu to zgłoś go do nas. Opisz czego dotyczy problem – staraj się podać nam informacje, dzięki którym będziemy mogli szybko Ci pomóc. Nie zdziw się, jeśli na zdawkowe zgłoszenie typu “nie działa mi” odpowiemy równie zdawkowo “a u nas działa” 😉 Do zgłoszenia załącz:

  1. zrzut ekranu z opisywaną sytuacją (możesz użyć dostarczonego z Windows narzędzia Wycinek i Szkic – uruchamia je równoczesne naciśnięcie 3 klawiszy – “Windows Logo” + Shift + S)
  2. pliki log
  3. pliki używanych przez Ciebie ustawień programu
  4. wyciąg z historii rachunku z okresu, w którym wystąpił problem (po kliknięciu prawym klawiszem myszy w zakładce Historia należy wybrać zakres dat i a następnie ponownie kliknąć prawym klawiszem myszy i wybrać opcję “Zapisz szczegółowy raport” (MT4) lub “Raport -> HTML” (MT5)
  5. wszelkie inne przydatne informacje

Całość wyślij mailem na adres: [email protected]

Postaramy się odpowiedzieć w ciągu 2 dni roboczych.